6 клас

 Заняття з розвитку мовлення №49.

Тема: "Вибірковий переказ художнього твору".

Завдання №1.  Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок. Визначте тему й основну думку. Складіть план, визначивши мікротеми.

Наталя довго хворіла. Повернулась до школи бліда, швидко втомлювалась.

Андрійко розповів своїй мамі про Наталю. Мама сказала:

— Цій дівчинці треба їсти мед і суниці. Тоді вона стане бадьорою, червонощокою… Понеси їй суниць, Андрійку, ти ж учора чимало назбирав. І ще назбираєш…

Це так — Андрій дуже любить збирати в лісі суниці. Між зеленим листям блищать проти сонця червоні ягідки. Вони такі солодкі, пахучі. Здається, усі запахи лісу поєдналися в одній маленькій ягоді. Вона схожа на червону крапельку, що, падаючи, застигла на стеблі. Стиглі ягоди легко відриваються від стебла. Це велике задоволення — збирати суниці й змагатися з друзями, хто швидше наповнить свій кошик…

Андрійкові хочеться понести суниць Наталі, але чомусь соромно. Він так і сказав мамі:

— Соромно мені, не понесу…

— Чому ж тобі соромно? — здивувалась мама.

Андрійко і сам не знав, чому йому соромно.

Наступного дня він усе ж таки взяв з дому пакуночок із суницями. Коли вже закінчились уроки, він підійшов до Наталі. Віддав їй пакуночок із суницями й тихо сказав:

— Це суниці. Ти їж, і щоки в тебе будуть червоні.

Наталя взяла пакуночок. І тут сталося дивне. Щічки її стали червоними, немов мак. Вона прошепотіла: «Дякую!..»

«Чому ж щічки в неї стали червоними? — з подивом думав Андрій. — Вона ж іще не їла суниці…» (За В. Сухомлинським).

Завдання №2. Усно перекажіть фрагмент тексту, у якому є опис суниць.


Заняття з корекції розвитку №40.

Тема: "Розвиток уваги, уяви, мислення, формування пізнавальної активності".

Завдання №1. Розглянь малюнок. Серед 99 котів знайти одного собаку:


Завдання №2. Розглянь малюнок. Серед 99 собак знайти одного кота:


Завдання №3. Відгадайте загадки, випишіть відгадки. Визначте частину мови,  рід, число, відмінок.

1. Два брати рідні: одного всі бачать, але не чують, другого всякий чує, але не бачить. 

2. Срібний кинджал хвильку в хаті полежав - і зовсім розтав. 

3. Червоний гість дерево їсть. 

4. Без рук, без ніг, а ворота відчиняє. 


 Заняття з розвитку мовлення №47.

Тема: "Тип мовлення - розповідь. Створення власного висловлювання".

Завдання №1. Прочитайте та перекажіть зміст правила:

Розповідь — це висловлення про вчинки героїв, про події, які відбуваються, відбуватимуться чи відбувалися з кимось у певній послідовності.

До розповіді можна поставити запитання що сталося?

Розповідь має такі складники: початок дії, розвиток дії, кінець дії.

Завдання №2. Прочитайте тексти №1 і №2. Спишіть текст-розповідь, доберіть заголовок.
Текст №1.
Людина може володіти кількома мовами, залежно від її здібностей, нахилів і прагнень, але найкраще, найдосконаліше людина має володіти, звичайно, рідною мовою. І це не тільки тому, що цією мовою, засвоївши її змалку, вона користується повсякденно, а й тому, що рідна мова – це невід'ємна частка Батьківщини, голос свого народу й чарівний інструмент, на звуки якого відгукуються найтонші й найніжніші струни людської душі. З рідною мовою мають-бо зв'язок найдорожчі спогади про перше слово, почуте в колисці з материних уст, затишок батьківської хати, веселий гомін дитячого товариства й тихий шелест листя старої верби, під якою вперше зустрівся юнак із коханою дівчиною… (Б. Антоненко-Давидович)
Текст №2.
Серед зими потепліло, пішов дощ, а потім знову замерзло. Вкрилися льодом дерева, зледеніли шишки на ялинках. Немає чого їсти дятлові: стукає об лід, а до кори не достукається. Б’є дзьобом шишку, а зернятка не вилущуються. Сів дятел на ялині й плаче. Падають гарячі сльози на сніг, замерзають.
Дивиться білка з дупла — дятел плаче. Стриб, стриб, прибігла до дятла.
—    Чого це ти, дятле, плачеш?
—    Немає чого їсти, білочко.
Жаль стало білочці дятла. Винесла вона з дупла велику ялинкову шишку. Поклала між стовбуром і гілкою. Сів дятел біля шишки та й ну її молотити дзьобом.
А білочка сидить біля дупла й радіє. І білченята в дуплі радіють. І сонечко в небі радіє (В. Сухомлинський).

Завдання №3. Складіть усно власне висловлювання на тему: "Прогулянка у парку" користуючись наступними складниками: початок дії, розвиток дії, кінець дії.

04.02.2022. Заняття з корекції розвитку №27.

Тема: "Розвиток уваги, пам'яті, формування навичок ауторелаксації".

Завдання №1. Виконайте завдання "LOGSC Шульте" за посиланням:https://logiclike.com/2.0/uk/cabinet/store/logic-games/schulte

Завдання №2. Перегляньте відео і виконайте запропоновані завдання:


Завдання №3. Виконайте ауторелаксаційний комплекс, запропонований у відео:



02.02.2022. Заняття з розвитку мовлення №46.

Тема: "Вибірковий диктант. Переписування та вивчення вірша".

Завдання №1.  Прочитайте вірш. Випишіть словосполучення. Вивчіть вірш.

Любіть Україну

Любіть Україну, як сонце любіть,

Як вітер, і трави, і води…

В годину щасливу і в радості мить,

Любіть у годину негоди!..

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

(В. Сосюра)

02.02.2022.  Заняття з корекції розвитку №26. 

Тема: "Розвиток навичок комунікації, здатності розуміти зміст тексту висловлювання.

Завдання №1. Прочитайте текст. Подумайте і скажіть одним речення, про що це оповідання (тема). За що Сергійко заслуговує похвали (мета)? Доберіть заголовок до оповідання.

Сергій посадив берізку. Вона була кривенька і негарна. Сусіди дивувалися: навіщо отой непотріб у землю встромив. Але хлопчик старанно доглядав своє деревце. Якось воно перезимувало. Навесні хтось його надламав. Сергійко закільцював стовбурець. Пройшли роки. Сергійкова берізка стала красивою, вигналася ген над хатою.

Узагальнення: у тексті завжди про щось або про когось розповідається. Це його тема. Кожна розповідь ведеться з певною метою.

Завдання №2. Прочитайте. Розділіть текст на три частини.

З неба на землю летіла сніжинка. Ніжна, прозора, легка мов пушинка. І красива мов зірка. На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падала сніжинка. Хлопчик думав: ось впаде комусь під ноги і її затопчуть. Він хотів приголубити сніжинку. Простягнув долоню. А вона впала на теплу, добре руку хлопчика і розтанула. Блищить крапелька на долоні, мов сльозинка. (За В. Сухомлинським).

Прочитайте три перші речення, що їх об’єднує за змістом? (Яка була гарна сніжинка). Це ми стисло своїми словами передали, про що розповідається у першій частині оповідання. Знайдемо речення-зачин, що намічає тему тексту. Як ця думка розвивається в другому і третьому реченнях?

Прочитайте другу частину оповідання. Як одним реченням передамо її зміст? (Хлопчику стало жаль сніжинку). Тепер прочитайте третю частину оповідання. Яку картину вона будить у вашій уяві?

Передайте одним реченням зміст цієї частини.

31.01.2022. Заняття з розвитку мовлення  №45. 

Тема: "Типи мовлення: розповідь, опис. Ілюстрація - предмет. Самостійне мовлення за зразком. Створення власного висловлювання (розповідь, опис).

Завдання №1. 

Розшифруйте текст, використовуючи алфавіт. Кожній букві відповідає її цифра.​

3 11 6 11             23 7 15 22 23 12 3

Відповідь надішліть у повідомленні (Вайбер)!

Завдання №2.

Прочитайте тексти. Чим вони відрізняються? Який текст розповідає, який - описує, а який - роздумує?​

Текст №1

Іде дощ​

Давно вже не дощило... Та раптом налетіли хмари. Важкі краплі застукотіли по дахах. Усі зраділи дощу. Ожили сади, луги, поля. Усе зазеленіло.​

Текст №2

Дощ​

Ллє дощ. Із густих хмар все падають і падають масивні краплі. Вони барабанять по дахах, шумлять у листі... З вікон стікають численні струмочки, а на асфальті дрижать калюжі.​

Текст №3

Чому потрібен дощ?​

Дощ надзвичайно потрібен землі. Коли довго немає дощу, земля висихає, трава і дерева вкриваються пилюкою, і всі рослини чекають вологи. Якщо дощу нема дуже довго, то засуха може знищити посіви. Але коли дощі приходять вчасно, то зріє багатий урожай, на радість людям.​

Відповідь надішліть у повідомленні (Вайбер)!

Завдання №3. 

Переглянути мультфільм.


Визначити, про що мультфільм. Які відчуття присутні в мультфільмі: запахи, звуки, смак..? Написати текст-розповідь про песика. Дати йому назву.   

    Фото виконаного завдання у зошиті надішліть у повідомленні (Вайбер)!


Немає коментарів:

Дописати коментар

  Особливості порушення навичок читання та письма у дітей початкових класів. Термінами "дисграфія" і "дислексія" познач...