Завдання №2. Вивчи вірш за мнемотаблицею.
Завдання №3. Знайди 10 відмінностей у малюнках.
Завдання №4. Розглянь уважно малюнок і знайди серед собак кошеня.
Тема: "Диференціація свистячих звуків (с-з)"
Завдання №1. Виконай завдання. Проведи пальцем за стрілками, чітко вимовляючи звук С.Завдання №5. Розглянь зображення, прочитай та визнач розрізнення між звуками С -З.
Тема: "Розвиток довільної уваги (ч. 2)"
Завдання №1. Виконай вправу «Що на малюнку?» (знайди всі предмети, запиши назви у зошит, запиши узагальнюючу назву цієї групи).Завдання №2. Виконай вправу «Знайди зайвий предмет» (назву зайвого предмета запиши у зошит).
19.01.2021. Заняття з розвитку мовлення.
Тема: "Диференціація звуків (с) - (с')"
Завдання №1. Переглянь відео, виконай артикуляційні вправи для звуків (с), (с').
Завдання №2. Розглянь таблицю, виконай правильну артикуляцію звуків (с), (с').
Завдання №3. Прочитай текст, запиши його у зошит. Визнач, у яких словах ми чуємо твердий звук С, підкресли його синім олівцем. М'який звук С' підкресли зеленим кольором.
Ось нарешті прийшла зима. Птахи не співають. На вулиці морози, діти грають в сніжки та ліплять сніговиків. Мені дуже подобається гуляти взимку, кататися на санках і ковзанах. Взимку є багато чудових свят, наприклад, Новий рік чи Різдво. Сніжна зима дуже красива. Це найвеселіша пора року.
Тема: "Розвиток довільної уваги (ч.1.)"
Завдання №1. Знайди і випиши із таблиць слова, які "сховались":
Таблиця№1.
|
З |
П |
К |
С |
З |
И |
М |
А |
С |
В |
З |
|
О |
Р |
А |
В |
С |
Н |
І |
Г |
У |
К |
Н |
|
Ф |
С |
П |
З |
С |
І |
Ч |
Е |
Н |
Ь |
Х |
|
В |
Л |
М |
О |
Р |
О |
З |
П |
А |
М |
Р |
|
Е |
А |
К |
У |
С |
Н |
І |
Г |
У |
Р |
З |
|
В |
Н |
С |
Т |
У |
Ж |
А |
Ш |
З |
С |
Р |
|
А |
Р |
З |
А |
В |
І |
Р |
Ю |
Х |
А |
О |
|
Р |
С |
А |
Н |
И |
П |
Р |
Т |
А |
М |
Д |
|
О |
З |
С |
Н |
І |
Г |
О |
В |
И |
К |
Ж |
|
К |
В |
І |
З |
Е |
Р |
У |
Н |
К |
И |
Л |
|
С |
И |
С |
Л |
И |
З |
Ь |
К |
О |
Л |
З |
Таблиця №2.
|
А |
С |
Р |
Л |
І |
С |
О |
Р |
Л |
Д |
Ц |
|
П |
Д |
С |
М |
О |
Р |
О |
Д |
И |
Н |
А |
|
Р |
А |
Б |
Р |
И |
К |
О |
С |
Ф |
Л |
Д |
|
О |
Т |
С |
Л |
И |
В |
А |
Н |
У |
Е |
А |
|
Т |
Т |
И |
С |
И |
Л |
О |
З |
А |
К |
Е |
|
Р |
Б |
У |
З |
О |
К |
З |
Т |
П |
В |
Т |
|
П |
К |
И |
П |
А |
Р |
И |
С |
Л |
Л |
Т |
|
П |
Л |
Д |
Б |
Е |
Р |
Е |
З |
А |
Д |
Д |
|
А |
Б |
Л |
Е |
О |
С |
И |
К |
А |
У |
П |
|
Г |
О |
Д |
С |
О |
С |
Н |
А |
Д |
Н |
Н |
|
А |
Б |
Р |
И |
К |
О |
С |
З |
К |
Л |
Б |
18.01.2021. Заняття з розвитку мовлення.
Тема: "Правопис префіксів -роз, -без. Звуки (с), (с'), букви С, с"
Завдання №1. Розглянь таблицю, запам'ятай правило.
Завдання №2. Переглянути відео №1 і виконати усно запропоновані завдання (утворити нові слова за допомогою префіксів).
Відео №1.
Завдання №3. Виконайте правильну артикуляцію звуків С, С'.
Губи й зуби набувають положення наступного голосного, кінчик язика змикається з нижніми різцями. Передня частина спинки язика утворює з верхніми зубами щілину. Оскільки бокові краї язика підняті до верхніх кутніх зубів, а кінчик язика опущений до нижніх різців, вздовж спинки язика утворюється жолобок, по якому струмінь повітря проходить між різцями. Це утворює різкий шум, що нагадує свист. М'яке піднебіння закриває прохід у носову порожнину. Голосові зв'язки не вібрують під час вимовляння глухого С. Під час вимовляння с', як і при вимові інших м'яких, губи розтягуються в посмішку, передня частина спинки язика піднімається до твердого піднебіння, внаслідок чого звужується щілина, по якій проходить струмінь повітря. Відчутно збільшується загальна напруженість м'язів артикуляційного апарату.
Завдання №4. Виконайте завдання на малюнку №4. Запишіть речення.
Тема: "Розвиток слухового сприйняття та уваги (ч. 2)"
Завдання №1 (для батьків). Виконайте вправи разом із дитиною.Дорослий один раз промовляє скоромовку, а дитина повторює. Скоромовки повинні мати різну довжину і починати треба з найкоротших.
• Наш садівник розсадівникувався. (3 слова)
• Росте липа біля Пилипа.(4 слова)
• Ходить Прокіп — руками тіп.(4 слова)
• Пік біля кіп картоплю Прокіп. (5 слів)
• Раз — дрова, два — дрова, три — дрова.(6 слів)
• Ходить квочка коло кілочка,Водить діточок коло квіточок.(8 слів)
Дидактична вправа «Різнокольорові звуки»
Ішов діп гуштим лішом та й жігубив лукавичку. От біжить миска. Побачила рукавичку та й казе:
Тут я буду шити.
Коли це скаче шабка й питає:
Хто, хто в рукавичці живе?
Це я, – миска. А ти хто?
А я – шапка. Пусти й мене до себе шити! …
***
Було в одного царя три шини: два розумних, а третій дурень. Прийшли до патька свого вони та плосять, щоб відпустив їх поїздити по цвіту, подивитись на інші чарства. Батько вислухав їх та й казе: “Витирайте собі коней та їдьте…”
***
Жили собі дід та папа, і була в них кулочка ляба. Знешла курочка яєчко. Не просте, а жолоте. А тут миска, бігла, хвостиком зачепира, яєчко впало і рожбилося. Дід плаче, баба плаче, а курочка кудкудаче: “Не плачте, діду й бабо, я знесу вам яєчко не просте, а жолоте…"
Тема: " Розвиток слухового сприйняття та уваги (ч. 1)"
Завдання №1 (для батьків). Виконайте вправи разом із дитиною.
Вправа 1. Повтори!Запропонуйте дитині повторити за вами склади:
- та-та-да - пі- пи - ат-от
- па-па-ба - мі-ми - ум-ом
- ка-ка-га - ді-ди - іт-ит
- ва-ва-фа - кі-ки - ек-єк
Вправа 2. Ланцюжок слів.
Запропонуйте дитині повторити за вами ряди слів, різних за значенням, але схожих за звуковим складом:
- мак, лак, так, бак;
- тачка, качка, дачка;
- сік, вік, тік, бік;
Вправа 3. Назви слово!
Запропонуйте дитині вибрати серед інших слів, та назвати лише те, яке починається на певний звук:
- на звук [а] серед слів Аня, Оля, Ігор, осінь, айстра;
- на звук [і] серед слів іграшки, овочі, автобус, Іра;
- на звук [б] серед слів мак, банка, танк, бочка.
Вправа 4. Знайди спільний звук!
Запропонуйте дитині визначити, який однаковий звук є в декількох різних словах. При вимовлянні слів чітко виділяйте даний звук силою голосу, наприклад: “о-о-о-осінь”, “о-о-о-окунь”, “о-о-о-овочі”
- Оля, осінь, овочі, окунь - [о]
- Сад, суп, сумка, ніс, лис - [с]
- Аня, агрус, акула, автобус - [а]
- Маша, мак, мама, сом - [м]
Тема: "Диференціація звуків Д-Д' (ч. 2)"
- Пригадайте, які скоромовки про пташок ви вже вивчали?
- Розучимо нову скоромовку, а про якого птаха підкаже загадка.
Загадка.
Цілий день працюю в гаї,
Я не цвяхи забиваю,
Діловито дзьобом б’ю.
Шкідників я дістаю. (Дятел)
Скоромовка.
Дятел дерево довбав.
Дощик дятла не дістав:
У дуплі у дятла дім.
Дятленятам добре в нім.
Дайте відповідь на питання:
- Чому дощик не дістав дятла?
- Які звуки найчастіше повторювались?
- У яких словах ви їх почули?
Розучення скоромовки.
Ой ходім туди, ходім.
Рятувати Дімин дім.
Дід Додон в дуду дудів,
Діму дід дудой задів.
Вкрилась димом вся земля,
Дим-димище, не дими.
Та не додовбав.
Переглянути відео №1 і виконати письмово завдання на 1 хв. 16 сек. (утворити нові слова за допомогою префіксів).
Відео №1.
Відео №2.
Таблиця №1.Пам'ятай! Якщо після приголосного звуку ідуть букви Я, Ю, Є, І, Ь, тоді попередній приголосний звук буде м’яким або пом’якшеним твердим звуком.
Буква «знак м’якшення» – ь разом із попередньою буквою позначає на письмі м’який приголосний звук.
Якщо приголосний звук стоїть в кінці слова або після нього йдуть букви А, Е, И, О, У, апостроф чи інші приголосні – він твердий.
Завдання №3. Прочитати слова, визначити у яких словах тверді приголосні звуки, а у яких м'які (Д або Д'):
БУДИНОК, ДІЖКА, ДЕРЕВО, БУДІВЛЯ, ДЯТЕЛ, ДІДУСЬ, ДІВЧИНКА, ДЗЕРКАЛО, ДОБРО, ДВЕРІ, КАЛЕНДАР.
Артикуляційна гімнастика:
Зміст заняття:



























Немає коментарів:
Дописати коментар