4 клас

22.01.2021. Заняття з корекції розвитку.
Тема: "Розвиток зорової пам'яті"
Завдання №1. Розглянь зображення, виконай запропоновані завдання.

Завдання №2. Вивчи вірш за мнемотаблицею.

Завдання №3. Перевір себе! Скільки зображень вдалося запам'ятати?


21.01.2021. Заняття з корекції розвитку.
Тема: "Розвиток концентрації уваги"
Завдання №1. Розглянь зображення. Порахуй кількість геометричних фігур і запиши відповідні цифри.
Завдання №2. Визнач кількість предметів і запиши відповіді у зошит.
Завдання №3. Знайди 10 відмінностей у малюнках.
Завдання №4. Розглянь уважно малюнок і знайди серед собак кошеня.


20.01.2021. Заняття з розвитку мовлення.

Тема: "Диференціація свистячих звуків (с-з)"

Завдання №1. Виконай завдання. Проведи пальцем за стрілками, чітко вимовляючи звук С.
Завдання №2. Виконай завдання. Проведи пальцем за стрілками, чітко вимовляючи звук З.
Завдання №3. Проведи пальцем за стрілками, чітко вимовляючи звуки С, З. 
Завдання №4. Допоможи Захару та Соні зібрати речі. Здогадайся, які речі збиратиме Соня, а які Захар?

Завдання №5. Розглянь зображення, прочитай та визнач розрізнення між звуками С -З.

Завдання №6. Розглянь зображення, виконай письмово запропоновані завдання.

20.01.2021. Заняття з корекції розвитку.

Тема: "Розвиток довільної уваги (ч. 2)"

Завдання №1. Виконай вправу «Що на малюнку?» (знайди всі предмети, запиши назви у зошит, запиши узагальнюючу назву цієї групи).

Завдання №2.
 Виконай вправу «Знайди зайвий предмет» (назву зайвого предмета запиши у зошит).


Завдання №3. Виконай вправу «Знайди тінь від предметів».


19.01.2021. Заняття з розвитку мовлення. 

Тема: "Диференціація звуків (с) - (с')"

Завдання №1. Переглянь відео, виконай артикуляційні вправи для звуків (с), (с').

Завдання №2. Розглянь таблицю, виконай правильну артикуляцію звуків (с), (с').

Завдання №3. Прочитай текст, запиши його у зошит. Визнач, у яких словах ми чуємо твердий звук С, підкресли його синім олівцем. М'який звук С' підкресли зеленим кольором.

Ось нарешті прийшла зима. Птахи не співають. На вулиці морози, діти грають в сніжки та ліплять сніговиків. Мені дуже подобається гуляти взимку, кататися на санках і ковзанах. Взимку є багато чудових свят, наприклад, Новий рік чи Різдво. Сніжна зима дуже красива. Це найвеселіша пора року.

19.01.2021. Заняття з корекції розвитку.

Тема: "Розвиток довільної уваги (ч.1.)"

Завдання №1. Знайди і випиши із таблиць слова, які "сховались":

Таблиця№1.

З

П

К

С

З

И

М

А

С

В

З

О

Р

А

В

С

Н

І

Г

У

К

Н

Ф

С

П

З

С

І

Ч

Е

Н

Ь

Х

В

Л

М

О

Р

О

З

П

А

М

Р

Е

А

К

У

С

Н

І

Г

У

Р

З

В

Н

С

Т

У

Ж

А

Ш

З

С

Р

А

Р

З

А

В

І

Р

Ю

Х

А

О

Р

С

А

Н

И

П

Р

Т

А

М

Д

О

З

С

Н

І

Г

О

В

И

К

Ж

К

В

І

З

Е

Р

У

Н

К

И

Л

С

И

С

Л

И

З

Ь

К

О

Л

З

Таблиця №2.

А

С

Р

Л

І

С

О

Р

Л

Д

Ц

П

Д

С

М

О

Р

О

Д

И

Н

А

Р

А

Б

Р

И

К

О

С

Ф

Л

Д

О

Т

С

Л

И

В

А

Н

У

Е

А

Т

Т

И

С

И

Л

О

З

А

К

Е

Р

Б

У

З

О

К

З

Т

П

В

Т

П

К

И

П

А

Р

И

С

Л

Л

Т

П

Л

Д

Б

Е

Р

Е

З

А

Д

Д

А

Б

Л

Е

О

С

И

К

А

У

П

Г

О

Д

С

О

С

Н

А

Д

Н

Н

А

Б

Р

И

К

О

С

З

К

Л

Б

18.01.2021. Заняття з розвитку мовлення. 

Тема: "Правопис префіксів -роз, -без. Звуки (с), (с'), букви С, с"

Завдання №1. Розглянь таблицю, запам'ятай правило.


Завдання №2. Переглянути відео №1 і виконати усно запропоновані завдання (утворити нові слова за допомогою префіксів).
Відео №1.


Завдання №3. Виконайте правильну артикуляцію звуків С, С'.

Губи й зуби набувають положення наступного голосного, кінчик язика змикається з нижніми різцями. Передня частина спинки язика утворює з верхніми зубами щілину. Оскільки бокові краї язика підняті до верхніх кутніх зубів, а кінчик язика опущений до нижніх різців, вздовж спинки язика утворюється жолобок, по якому стру­мінь повітря проходить між різцями. Це утворює різкий шум, що нагадує свист. М'яке піднебіння закриває прохід у носову порож­нину. Голосові зв'язки не вібрують під час вимовляння глухого С. Під час вимовляння с', як і при вимові інших м'яких, губи розтягуються в посмішку, передня частина спинки язика піднімаєть­ся до твердого піднебіння, внаслідок чого звужується щілина, по якій проходить струмінь повітря. Відчутно збільшується загальна напруже­ність м'язів артикуляційного апарату.



Завдання №4. Виконайте завдання на малюнку №4. Запишіть речення.
Малюнок №4.

18.01.2021. Заняття з корекції розвитку.

Тема: "Розвиток слухового сприйняття та уваги (ч. 2)"

Завдання №1 (для батьків). Виконайте вправи разом із дитиною.

Вправа «Швидко мовлю скоромовку»

Мета: Розвиток слухової пам'яті та уваги.
Дорослий один раз промовляє скоромовку, а дитина повторює. Скоромовки повинні мати різну довжину і починати треба з найкоротших.
• Наш садівник розсадівникувався. (3 слова)
• Росте липа біля Пилипа.(4 слова)
• Ходить Прокіп — руками тіп.(4 слова)
• Пік біля кіп картоплю Прокіп. (5 слів)
• Раз — дрова, два — дрова, три — дрова.(6 слів)
• Ходить квочка коло кілочка,Водить діточок коло квіточок.(8 слів)

Дидактична вправа «Різнокольорові звуки» 

Дитина отримує кружечки різного кольору: жовті, зелені, червоні. Дорослий пояснює, що червоний кружечок позначає звук «а», зелений — звук «о», жовтий — звук «і». Потім вимовляє різні звукосполучення — спочатку по два звуки: ау, у і, у а, аі, потім по три звуки: ауі, аіу, уіа, уаі, іуа, іау. Дитина  розкладує на столі кружечки у відповідному порядку. 

Дидактична вправа «Виправ казку»

Дорослий читає деформований текст - дитина виправляє.

Ішов діп гуштим лішом та й жігубив лукавичку. От біжить миска. Побачила рукавичку та й казе:
Тут я буду шити.
Коли це скаче шабка й питає:
Хто, хто в рукавичці живе?
Це я, – миска. А ти хто?
А я – шапка. Пусти й мене до себе шити! …
***
Було в одного царя три шини: два розумних, а третій дурень. Прийшли до патька свого вони та плосять, щоб відпустив їх поїздити по цвіту, подивитись на інші чарства. Батько вислухав їх та й казе: “Витирайте собі коней та їдьте…”
***
Жили собі дід та папа, і була в них кулочка ляба. Знешла курочка яєчко. Не просте, а жолоте. А тут миска, бігла, хвостиком зачепира, яєчко впало і рожбилося. Дід плаче, баба плаче, а курочка кудкудаче: “Не плачте, діду й бабо, я знесу вам яєчко не просте, а жолоте…"

Завдання №2. Прослухай текст у відео №1, запиши диктант у зошит.
Відео №1.


13.01.2021. Заняття з корекції розвитку.

Тема: " Розвиток слухового сприйняття та уваги (ч. 1)" 

 Завдання №1 (для батьків). Виконайте вправи разом із дитиною.

Вправа 1. Повтори!

Запропонуйте дитині повторити за вами склади:
- та-та-да - пі- пи - ат-от
- па-па-ба - мі-ми - ум-ом
- ка-ка-га - ді-ди - іт-ит
- ва-ва-фа - кі-ки - ек-єк

Вправа 2. Ланцюжок слів. 

Запропонуйте дитині повторити за вами ряди слів, різних за значенням, але схожих за звуковим складом:
- мак, лак, так, бак;
- тачка, качка, дачка;
- сік, вік, тік, бік;

Вправа 3. Назви слово!

Запропонуйте дитині вибрати серед інших слів, та назвати лише те, яке починається на певний звук:
- на звук [а] серед слів Аня, Оля, Ігор, осінь, айстра;
- на звук [і] серед слів іграшки, овочі, автобус, Іра;
- на звук [б] серед слів мак, банка, танк, бочка.

Вправа 4. Знайди спільний звук!

Запропонуйте дитині визначити, який однаковий звук є в декількох різних словах. При вимовлянні слів чітко виділяйте даний звук силою голосу, наприклад: “о-о-о-осінь”, “о-о-о-окунь”, “о-о-о-овочі”
- Оля, осінь, овочі, окунь - [о]
- Сад, суп, сумка, ніс, лис - [с]
- Аня, агрус, акула, автобус - [а]
- Маша, мак, мама, сом - [м]

Завдання №2. Прослухати відео 1, вивчити вірш.



Тема: "Диференціація звуків Д-Д' (ч. 2)"

Завдання №1. Мовна розминка.

- Пригадайте, які скоромовки про пташок ви вже вивчали?
- Розучимо нову скоромовку, а про якого птаха підкаже загадка.

Загадка.
Цілий день працюю в гаї,
Я не цвяхи забиваю,
Діловито дзьобом б’ю.
Шкідників я дістаю. (Дятел)

Скоромовка.
Дятел дерево довбав.
Дощик дятла не дістав:
У дуплі у дятла дім.
Дятленятам добре в нім.

Дайте відповідь на питання:
- Чому дощик не дістав дятла?
- Які звуки найчастіше повторювались?
- У яких словах ви їх почули?

Розучення скоромовки.


Завдання №2. Спостереження за артикуляцією звуків.
Звуки д, д' — парні дзвінкі глухих т, т'. Губи й зуби під час вимовляння звуків набувають положення наступної голосної. Кінчик язика разом з передньою спинкою впирається у верхні зуби та альвеоли. Бокові краї язика прилягають до верхніх кутніх зубів, утворюючи перепону для повітря. Сильний струмінь повітря розриває зімкнення між самою передньою частиною спинки язика і верхніми зубами. Можливий і інший варіант артикуляції, при якому кінчик язика впирається в нижні зуби, а зімкнення з верхніми зубами та альвеолами утворює передня частина спинки язика. М'яке піднебіння в обох випадках закриває прохід у носову порож­нину. Голосові зв'язки вібрують, бо це дзвінкі звуки.

Завдання №3. Списати скоромовки, підкреслюючи твердий звук Д олівцем синього кольору, а м'який звук Д' - зеленим.
В домі Діми дим.
Ой ходім туди, ходім.
Рятувати Дімин дім.

Дід Додон в дуду дудів,
Діму дід дудой задів.

Дим димить із димаря,
Вкрилась димом вся земля,
Дим-димище, не дими.

Дятел дуб довбав,
Та не додовбав.


Тема: "Префікси і прийменники. Диференціація звуків Д-Д (ч. 1)'"

Завдання №1:
Переглянути відео №1 і виконати письмово завдання на 1 хв. 16 сек. (утворити нові слова за допомогою префіксів).
Відео №1.
Переглянути відео №2 і виконати письмово завдання на 4 хв. 50 сек. (записати речення з потрібними прийменниками).
Відео №2.

Завдання №2. Розглянути таблицю №1. Визначити (усно) у яких випадках приголосні звуки вважаються твердими або м'якими.
Таблиця №1.

Пам'ятай! Якщо після приголосного звуку ідуть букви Я, Ю, Є, І, Ь, тоді попередній приголосний звук буде м’яким або пом’якшеним твердим звуком.
Буква «знак м’якшення» – ь разом із попередньою буквою позначає на письмі м’який приголосний звук.
Якщо приголосний звук стоїть в кінці слова або після нього йдуть букви А, Е, И, О, У, апостроф чи інші приголосні – він твердий.
Завдання №3. Прочитати слова, визначити у яких словах тверді приголосні звуки, а у яких м'які (Д або Д'):
БУДИНОК, ДІЖКА, ДЕРЕВО, БУДІВЛЯ, ДЯТЕЛ, ДІДУСЬ, ДІВЧИНКА, ДЗЕРКАЛО, ДОБРО, ДВЕРІ, КАЛЕНДАР.


Тема: "Префікс. Словотворча роль префікса. Звуки Д, Д' і букви Д, д"

Завдання№1:
1. Переглянути відео.
2. Виконати письмово завдання на 1 хв. 22 сек. та  2 хв. 59 сек. відео. 


Завдання №2:
1. Виконати усно вправи: 

Завдання №3: письмово виконати завдання у зошитах з розвитку мовлення на стор. 23-24.


Тема: «Розвиток мисленнєвих процесів».
Мета: розвиток  слухового сприйняття, уваги, уяви, зняття емоційного напруження.
    Когнітивна вправа  «Візуалізація квітки».
 Закриваємо очі, думок немає ніяких, дихання вільне, легке. Тепер з’являється білий промінь, ми направляємо цей промінь до наших  очей, відчуваємо як тепло підходить до очей і вони розслабляються, уявляємо квітку (троянду) і концентруємося на цьому зображенні. Наше бачення поліпшується, зображення стає все чіткіше, ясніше.
    Функціональна вправа-гра «Зроби навпаки».  
Дорослий пропонує якийсь рух, а дитина виконує його але в зворотному напрямку. Наприклад: 
Дорослий: « Права рука – вгору, ліва рука -  вперед.»
Дитина:  «Права рука – вперед,  ліва рука -  вгору»
Поступово різноманітність та кількість рухів слід збільшувати.
    Когнітивні вправи  «Скажи слово навпаки» «Скажи речення навпаки» 
Дорослий говорить дитині якесь слово, потім речення,  а дитина говорить його з кінця. Наприклад:
Слова «ліс» - «сіл», дерево – оверед;
Речення «На дворі осінь» - «Осінь дворі на»
Починати слід з простих слів та речень, поступово ускладнюючи завдання.
    Вправа «Загадкові малюнки»
Мета:  розвиток зорового сприйняття.
Інструкція: назвіть предмети.
    Релаксація «Музична мозаїка».
  

 

Тема: Звуки [а], [jа] і буква Аа, Яя. Члени речення. Зв'язок слів у реченні.

Артикуляційна гімнастика:


Зміст заняття:

 Виконайте письмові завдання у робочому зошиті з розвитку мовлення, стор. 14-15.


Тема: «Звуки [и], [і] і букви и, Іі. Члени речення. Установлення зв’язку слів у реченні».
Перегляньте відео, зверніть увагу на голосні звуки та літери, які їх позначають. 

Після перегляду останнього відео усно дайте відповіді на питання:
1. Що таке речення?
2. Які існують види речень за метою висловлювання?
3. Які слова є головними у реченні? Як вони пов'язані між собою?
 Виконайте письмові завдання у робочому зошиті з розвитку мовлення, стор. 14-15.










Немає коментарів:

Дописати коментар

  Особливості порушення навичок читання та письма у дітей початкових класів. Термінами "дисграфія" і "дислексія" познач...